Правознавство
Правознавство – це наукове вчення. Його завданням являються вивчення держави і права, соціальних та суспільних норм правової організаційної діяльності, політичної системи в своєму загальному значенні. Також в її завдання входить розглядати всі вищевказані аспекти у юридичному контексті. Вона визначає закономірності виникнення, розвинення та процесів функціонування держави і правознавства.
Як і у кожної науки, у правознавства є цілий ряд функціональних можливостей:
-
теоретико-пізнавальний (він займається виявленням, фіксацією та обґрунтуванням державних і правових явищ, принципів, напрямків діяльності державно-правових організації тощо);
-
ідеологічний (у ньому формуються погляди правового спрямування, відбувається процес розвитку культури, суспільства, правової відповідальності);
-
практично-прикладний (розробки юридичних практик, процес формування політики державного характеру, пояснення різноманітності рішень державного, політичного спрямування тощо).
Усім відомо, що учні – члени відносин суспільного та правового характеру. І в залежності від цього мета предмету – познайомити їх із основами у правових знаннях, формувати культуру правового спрямування, окреслювати рамки правової поведінки, виховувати любов до держави і шанувати її традиції.
Завдання правознавства – розвивати критичне мислення, логіку, розуміти певні політичні та правові процеси.
За своєю метою воно розвиває здатність аналізувати, оцінювати різноманітні життєві ситуації в залежності від законів правової дисципліни, створювати цінності та свідомо використовувати ці норми у повсякденному житті.
Правотворча система розглядається з метою прийняття справедливих рішень.
Головну увагу приділяють правовим відносинам суб’єктного характеру, тому як діти в першу чергу мають усвідомлювати свої правові обов’язки, знати, що вони повинні робити, а також вміти користуватися ними задля власного захисту та власних вподобань, вміти обрати правомірні моделі для поведінки в різноманітних життєвих ситуаціях тощо.
Мета середньої школи – сформувати знання про вищі органи державної влади в Україні. Учні будуть знайомитися з головними поняттями різних аспектів правової галузі (сімейного, трудового, кримінального тощо). Вони вчаться розрізняти злочин та правопорушення і розглядають усі можливі наслідки протизаконних дій. Мета такого навчального процесу у міжпредметних інтеграційних процесах.
Вчителі разом з учнями ведуть діалоги, говорять про різноманітні повчальні ситуації в яких школярі повинні аргументувати свої думки, спиратися на норми права або законні акти тощо.
Без ґрунтовних знань у правознавстві наше суспільство не зможе функціонувати належним чином, а й відповідно для того, щоб діти гармонійно розвивалися, вони повинні осягати процес необхідності вивчення права.
Мета педагога – викладати матеріал цікавим чином, проводити свої уроки невимушено, зацікавити учнів так, щоб у них виникало бажання навчатися самостійно та заглиблюватися в дисципліну.
Джерело https://vseosvita.ua